K čemu jsou dobré knižní recenze

K čemu jsou dobré knižní recenze

hodnocení – většina utorů má dojem, že recenze funguje tak, že čtenáři si ji přečtou a když je kladná, knihu koupí, když ne, tak ne.

dosah – co je vidět v google – např někdo hledá knihu o dinosaurech a v google vyskočí odkaz na recenzi s třemi řádky pod – dotyčný ji nečte, ale o knize ví a pak na ni natrefí v obchodě a ví , že je to ta kniha, o které se píše

to samé na fb – spousta lidí vnímaj neom nadpisy a popisky, celou recenzi si ani nerozklikne

takto to funguje zejména ve čtenářské obci samotného recenzenta. Stálí čtenáři jeho blogu se často orzhodují podle toho, jakou knihu ztrhal nebo pochválil.

databáze – sdíelní a hodnocení recenzenty se hodí zejména, když má kniha vlastních hodnocení zatím málo

prodej – jde autorovi nebo recenzentovi? jsou tací co si nechsjí poslat třeba 3-5 výtisků jen proto, aby je prodali a recenze se jim zaplatila. Otázkou je, jestli se to vyplatí autorovi.

I u knih vyloženě recenzenty ztrhaných nacházíme běžně komentáře lidí, že si knížku koupili a líbila se jim.

návštěvnost webu – koho, a nebo r?