K čemu jsou dobré knižní recenze
hodnocení – většina utorů má dojem, že recenze funguje tak, že čtenáři si ji přečtou a když je kladná, knihu koupí, když ne, tak ne.
dosah – co je vidět v google – např někdo hledá knihu o dinosaurech a v google vyskočí odkaz na recenzi s třemi řádky pod – dotyčný ji nečte, ale o knize ví a pak na ni natrefí v obchodě a ví , že je to ta kniha, o které se píše
to samé na fb – spousta lidí vnímaj neom nadpisy a popisky, celou recenzi si ani nerozklikne
takto to funguje zejména ve čtenářské obci samotného recenzenta. Stálí čtenáři jeho blogu se často orzhodují podle toho, jakou knihu ztrhal nebo pochválil.
databáze – sdíelní a hodnocení recenzenty se hodí zejména, když má kniha vlastních hodnocení zatím málo
prodej – jde autorovi nebo recenzentovi? jsou tací co si nechsjí poslat třeba 3-5 výtisků jen proto, aby je prodali a recenze se jim zaplatila. Otázkou je, jestli se to vyplatí autorovi.
I u knih vyloženě recenzenty ztrhaných nacházíme běžně komentáře lidí, že si knížku koupili a líbila se jim.
návštěvnost webu – koho, a nebo r?